Saturday, November 07, 2009

Kasihlah pada semua makhluk...




Sekalung tahniah dan hamparan bunga kebahagiaan ummu doakan buat sahabat seperjuangan Nurul Hafizah atas anugerah Allah buat insan yang bergelar zaujah kerana langkahmu ke syurga telah dipermudah dengan terbinanya rasa redha meredhai antara kalian suami isteri.

Sejambak bunga mawar yang harum semerbak ummu hadiahkan buat sahabat tersayang, Siti Hafizah atas kurniaan umur buat jambatan menghubungkanmu dengan kehebatan cinta Rab, tuhanmu yang maha agung..selamat hari lahir,sahabtku.

Juga...pastinya ingin ummu hadiahkan kebun cinta tanda kasih sayang buat kesemua sahabat ummu yang tidak mampu untuk ummu sebutkan nama kalian semuanya.Cukuplah kalian mengetahui perasaan ini....ana uhibbukum fillah untuk selamanya.

Sungguh ummu doakan pertemuan singkat kita di dunia bakal dipanjangkan di hari yang baqa',di suatu taman yang indah di antara kebun-kebun syurga.

Usah putus asa sahabat seperjuangan dalam menegakkan Islam dalam dirimu, kenali dan 'arif apa sebenarnya Islam,insyaAllah kalian akan beroleh kekuatan.

Ada suatu yang menarik pada gambar di atas.Ingin ummu kongsikan.Memandangkan ummu ditaqdirkan 'tidak ber adik ', maka kebanyakan teman suka duka ummu waktu kecil adalah kucing-kucing peliharaan di rumah.Kucing dicipta Allah begitu jinak dengan manusia.Seolah-olah perasaan sayang dapat dialirkan kepadanya walaupun mereka adalah haiwan yang berlainan spesis dari manusia.Cubalah belai mereka, nescaya akan dibalas usapan kasih kalian dengan huluran kepala dan 'suara-suara comel' yang manja.Justeru Allah lahirkan ketenangan di situ di antara dua makhluk yang berbeza.Subhanallah.

" Orang yang berkasih sayang pasti akan mendapat kasih sayang dari Allah yang maha Pengasih.Hendaklah kamu sayangi sesiapa sahaja di bumi, pasti mereka yang ada di langit akan menyayangimu "
{ HR Abi Daud }

1 comment:

A person get to know life said...

jzkk ya ukhti, rindu jua pada bicaramu tentang Tuhan. moga ada kesempatan..